diumenge, 22 de febrer del 2009

Ordre i concert


De tant en tant cal posar en ordre papers i idees, i és cert allò que aconsellen de que per a optimitzar el temps i recordar totes les idees interessants que et venen al cap durant la jornada, no hi ha res com apuntar i arxivar.

Tinc una certa obsessió perquè les coses que fabrico siguin, en la majoria dels casos, funcionals. La "culpa", em penso, és del llibre Ornament i Delicte, el llibre d'Adolf Loos, que em van fer llegir a La Llotja, ja fa molts anys... Amb tot, m'interessa que, alhora, siguin grates de veure, de manera que quan recopilo els acudits del moment en quaderns normals em dedico a folrar-los amb fundes.

1. Aquesta és el més antiga, la llibreta dedicada a les coses de casa, i està feta amb arpillera i guarnida amb un motiu en punt de creu. La pega de l'arpillera, més que no pas el seu tacte rugós, és que es desfila amb facilitat. Em cal trobar la solució eficaç perquè és un teixit que m'encanta. La vora de cinta substitueix la vora de punt de creu original que, amb el pas del temps, s'havia espatllat.

2. D'aquest estiu passat, quan vaig decidir reunir totes les notes creatives que tenia en una escampadissa de papers. Es tractava d'experimentar amb la cobertura d'alumini (la part de dins, d'aspecte argentat) d'uns brics de llet. Vaig veure a la Xarxa, que un home brasiler -ara no en trobo l'URL- havia convertit aquest material en quelcom semblant a una tela i vaig provar de fer igual.
No oferia instruccions però vaig emprar el mateix mètode que es fa servir per a convertir les bosses de plàstic en un material prou mal·leable per a cosir-les sense que es trenquin (veure núm. 3).
En acabat, es va poder brodar amb llustrins i denes.

3. La darrera -el quadern per treballar visualment esquemes, dibuixos, etc., abans de digitalitzar-, està feta amb la superposició i planxat en calent del plàstic. Tinc altres objectes d'aquest estil: un coixí pel balancí, la funda del tamboret on el gat s'enfila a mirar per la finestra, un necesser, etc... I més que en faré. És una tècnica molt agraïda. A Internet, fins i tot, s'hi poden veure jaquetes realitzades d'aquesta manera (a veure si un dia hi dedico més temps o localitzo alguna adreça relacionada).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Podeu enviar comentaris en català, castellà, anglès, francès, italià o portuguès. En cas de respondre, es farà en algun dels tres primers idiomes.
You can send your comments in catalan, spanish, english, french, italian or portuguese. In case of answering, it will be done in one of the three first languages in list.