divendres, 6 de març del 2009

Rosa d'ondulina

Trobo l'ondulina fascinant. És molt més que una cinta decorativa.

Quan, tot navegant pels mars virtuals, vaig descobrir que podia transformar-se en una enorme rosa, em vaig proposar de provar-ho.

A la primera oportunitat, és a dir, al primer projecte susceptible d'aguantar un guarniment d'aquesta mena, vaig anar a comprar-ne un metre i mig.


El repte era fabricar una funda, una mica zakka, per a un penjador de fusta poc vistós.

Seguint la premissa de reciclar la roba ja en desús, per a la part externa es va triar una tela viada (d'un pantalons vells), i una de marró (d'uns altres pantalons vells) per al folre.
Les vores es van guarir d'ondulina blanca (mida petita), i la rosa es va fer amb ondulina vermella (mida mitjana).

El brodat, en punt de creu sobre arpillera, segueix un esquema adaptat d'un patró dels que col·lecciono. Hi vaig afegir una frase "Mantinc les formes", referent a l'ús del penjador.

Va, també, una mica amb segones, tot moralitzant, en record a les frases que, antigament, solien guarnir objectes de la llar (En aquest cas, per "mantenir les formes", s'entendria "tenir urbanitat").

No sé com se m'acudeixen aquestes coses. Serà que m'estic tornant una mica victoriana ;-)

La rosa d'ondulina es va formant en recargolar la cinta sobre si mateixa, mentre va cosint-se a cada volta, per sota, amb puntades invisibles.

En acabat, es cus damunt de l'arpillera brodada i, al seu torn, s'aplica el brodat a la part externa de la funda.
La resta no té cap secret: es munten les vores d'ondulina blanca entre el folre i el teixit exterior, i s'acaba de cosir per dins.

.: ARA SONA: Jaume Arnella -Xala i beu sense brida :.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Podeu enviar comentaris en català, castellà, anglès, francès, italià o portuguès. En cas de respondre, es farà en algun dels tres primers idiomes.
You can send your comments in catalan, spanish, english, french, italian or portuguese. In case of answering, it will be done in one of the three first languages in list.