dilluns, 16 de març del 2009

Quilt o no quilt, aquesta és la qüestió

De vegades tinc tantes ganes de fer coses que escullo projectes "menors" que em permetin de realitzar-los en pocs dies. És el que em passa quan penso en fer un quilt.

Esperant a veure'm capaç de cosir tot un cobrellit, vaig deixar-me encisar pel quilt hawaià. I, au, vet aquí què en va sortir: una espècie d'agafador encoixinat que, al final, s'ha quedat com a protector de les portes de l'armari (contra el frec de les mans en obrir-les).

Com a bon quilt, es va fer aprofitant retalls de teixit; en aquest cas, restes d'un vestit verd i un tros de llençol vell. I tot a mà. Aleshores encara no disposava de màquina de cosir pròpia i, a més, no hauria quedat tan natural.

També és fet a mà, l'altre protector d'armaris, tot i que, més que un quilt, es tracta d'un brodat encoixinat, a l'estil sashiko japonès.


Tinc entès que era típic dels camperols nipons, i que feien servir de base un tipus de teixit blau determinat. Jo vaig aprofitar restes de texans vells, per brodar uns patrons tradicionals (la flor per una cara, i les ones per l'altra) M'encanta, el sashiko! Algun dia en faré més.

.: ARA SONA: Marilyn Manson - Tainted Love :.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Podeu enviar comentaris en català, castellà, anglès, francès, italià o portuguès. En cas de respondre, es farà en algun dels tres primers idiomes.
You can send your comments in catalan, spanish, english, french, italian or portuguese. In case of answering, it will be done in one of the three first languages in list.