dilluns, 23 de març del 2009

Aerografia: Els Quatre Elements

Temps enrere, l'aerografia em fascinava, però en el camp professional al què jo em dedicava aleshores no hi acabava d'encaixar i portava més problemes que altra cosa (queixes pel soroll del compressor, reposició constant del material, i les molèsties pulmonars que pot portar la pintura nebulitzada, malgrat usar mascareta). En aquest sentit, m'anava molt millor conrear l'aquarel·la, més simple i ràpida.

Però el meu breu pas per l'aerografia em deixà aquest regal: Els Quatre Elements - Aigua, Aire, Terra i Foc.

La seva estètica està basada en les obres d'art minoic (Creta, 3000-1200 aC.), per les què sempre he sentit una gran atracció.

Pel que fa a la temàtica dels elements:

  • Aigua: és representada per una copa, inexhaurible, que brolla sense parar, i simbolitza els sentiments, les emocions.

  • Aire: l'espasa representa, entre altres coses, el poder de la ment, i tot allò d'espiritual. L'empunyadura té forma de doble destral o papallona.

  • Terra: el típic pentacle, que simbolitza la matèria, és aquí una moneda perforada per a deixar passar la llum de l'esperança, i fer entendre que el món material, tan necessari per a la vida quotidiana, no és dolent si sap administrar-se amb seny. Vindria a ser allò que se sol dir: "El diner és molt bon criat però molt mal amo".

  • Foc: la vara ardent, florida, simbolitza la força de la creació, de la generació, de la passió.

.: ARA SONA: Marvin Gaye - Sexual Healing :.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Podeu enviar comentaris en català, castellà, anglès, francès, italià o portuguès. En cas de respondre, es farà en algun dels tres primers idiomes.
You can send your comments in catalan, spanish, english, french, italian or portuguese. In case of answering, it will be done in one of the three first languages in list.